100 Numerical Games

Author: Pierre Berloquin

Publisher: Courier Dover Publications

ISBN: 0486805697

Category: Mathematics

Page: 160

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Follow the hour hand and minute hand of a clock for 24 hours. How many times do they form a right angle? Timothy's house has several rooms, each of which has an even number of doors, including doors that lead outside. Is the number of outside doors even or odd? Stimulating and delightful, this collection of puzzles features original and classic brainteasers. The author, a puzzle columnist for Le Monde, specially selected these mind-benders for the widest possible audience, ensuring that they're neither too hard for those without a math background nor too easy for the mathematically adept. All puzzles are clearly stated and accurately answered at the back of the book ― and they're great fun to consider, whether you crack them or not. Includes a Foreword by Martin Gardner.

100 games of logic

Author: Pierre Berloquin

Publisher: Encore Editions

ISBN: N.A

Category: Philosophy

Page: 145

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A translation of a collection of brainteasers which has been popular in France and Italy and is designed for the general reader

South-Western Mathmatters

An Integrated Approach

Author: Chicha Lynch

Publisher: South-Western Pub

ISBN: 9780538681094

Category: Mathematics

Page: 634

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"Math Matters ... uses algebra, geometry, and topics of discrete math to investigate mathematical applications in the real world"--Page [iv] of cover.

Library Journal

Author: N.A

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category: Libraries

Page: N.A

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The garden of the sphinx

150 challenging and instructive puzzles

Author: Pierre Berloquin

Publisher: Macmillan Reference USA

ISBN: 9780684183428

Category: Juvenile Nonfiction

Page: 185

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Early Childhood Number Games

Teachers Reinvent Math Instruction, Pre-K Through Third Grade

Author: Ali Wakefield

Publisher: Allyn & Bacon

ISBN: 9780205195664

Category: Education

Page: 277

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Games are an exciting part of any constructivist mathematics program, and Wakefield makes them easier to incorporate in the classroom. The more than twenty-five games, developed by teachers, are easy to assemble and beautifully illustrated with original drawings. Help your young children engage in active inquiry into problem solving and number concepts. As Wakefield says, Let the games begin

IMS Bulletin

Author: N.A

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category: Mathematical statistics

Page: N.A

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ABPR

Author: N.A

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category: American literature

Page: N.A

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Die Kunst des Game Designs

Bessere Games konzipieren und entwickeln

Author: Jesse Schell

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3958452841

Category: Computers

Page: 680

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Grundlagen der Entwicklung und Konzeption klassischer Spiele von einem der weltweit führenden Game Designer Mehr als 100 Regeln und zentrale Fragen zur Inspiration für den kreativen Prozess Zahlreiche wertvolle Denkanstöße für die Konzeption eines erfolgreichen Spiels Jeder kann die Grundlagen des Game Designs meistern – dazu bedarf es keines technischen Fachwissens. Dabei zeigt sich, dass die gleichen psychologischen Grundprinzipien, die für Brett-, Karten- und Sportspiele funktionieren, ebenso der Schlüssel für die Entwicklung qualitativ hochwertiger Videospiele sind. Mit diesem Buch lernen Sie, wie Sie im Prozess der Spielekonzeption und -entwicklung vorgehen, um bessere Games zu kreieren. Jesse Schell zeigt, wie Sie Ihr Game durch eine strukturierte methodische Vorgehensweise Schritt für Schritt deutlich verbessern. Mehr als 100 gezielte Fragestellungen eröffnen Ihnen dabei neue Perspektiven auf Ihr Game, so dass Sie die Features finden, die es erfolgreich machen. Hierzu gehören z.B. Fragen wie: Welche Herausforderungen stellt mein Spiel an die Spieler? Fördert es den Wettbewerb unter den Spielern? Werden sie dazu motiviert, gewinnen zu wollen? So werden über hundert entscheidende Charakteristika für ein gut konzipiertes Spiel untersucht. Mit diesem Buch wissen Sie, worauf es bei einem guten Game ankommt und was Sie alles bedenken sollten, damit Ihr Game die Erwartungen Ihrer Spieler erfüllt und gerne gespielt wird. Zugleich liefert es Ihnen jede Menge Inspiration – halten Sie beim Lesen Zettel und Stift bereit, um Ihre neuen Ideen sofort festhalten zu können

National Union Catalog

Author: N.A

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category: American literature

Page: N.A

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Includes entries for maps and atlases.

Book Review Digest

Author: N.A

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category: Bibliography

Page: N.A

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Subject Catalog

Author: Library of Congress

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category:

Page: N.A

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Gewinnen Strategien für mathematische Spiele

Band 3 Fallstudien

Author: Elwyn R. Berlekamp,John H. Conway,Richard K. Guy

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3322831728

Category: Technology & Engineering

Page: 274

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Der dritte Band ,,Fallstudien" bietet eine Fülle von speziellen Beispielen.

Stochastic and Differential Games

Theory and Numerical Methods

Author: Martino Bardi,T.E.S. Raghavan,T. Parthasarathy

Publisher: Springer Science & Business Media

ISBN: 9780817640293

Category: Mathematics

Page: 380

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This new book, organized by editors representing a wide degree of interests in dynamic games, is aimed at control engineers, applied mathematicians, operations research specialists, and research workers. It contains survey papers on such diverse topics as pursuit-evasion games, viscosity solutions, gambling theory, discounted stochastic games, optimal routing, numerical methods, and others. The volume consists of two parts, with the first dealing with zero-sum differential games and numerical methods, and the second with stochastic and nonzero-sum games, and applications. Topics and Features: state-of-the-art surveys, new results, and algorithms. viscosity solutions. gambling theory and stochastic games. optimal routing. viability kernel algorithm and discriminating kernal algorithm. Researchers, professionals and advanced graduate students will find the book an essential resource for current work in dynamic games and applications. Series: Annals of the International Society of Dynamic Games, Volume 4 Contents: Foreword and Dedication/T. Basar Preface/M. Bardi, T.E.S. Raghavan and T. Parthasarathy Part I. Zero-sum Differential Games and Numerical Methods 1 Constructive Theory of Positional Differential Games and Generalized Solutions of Hamilton-Jacobi Equations/A.I. Subbotin 2 Two-Player, Zero-Sum Differential Games and Viscosity Solutions/P.E. Souganidis 3 Numerical Methods for Pursuit-Evasion Games and Viscosity Solutions/M. Bardi, M. Falcone and P. Soravia 4 Set-Valued Numerical Analysis for Optimal Control and Differential Games/P. Cardaliaguet, M. Quincampoix and P. Saint-Pierre Part II. Stochastic and Nonzero-Sum Games and Applications 5 An Introduction to Gambling Theory and Its Applications to Stochastic Games/A. Maitra and W. Sudderth 6 Discounted Stochastic Games: A Complex Analytic Perspective/S.A. Connell, W.W. Szczechla, J.A. Filar and O.J. Vrieze 7 Nonzero-Sum Stochastic Games/A.S. Nowak and K. Szajowski 8 The Power of Threats in Stochastic Games/F. Thuijsman and O.J. Vrieze 9 A Markov Game Approach for Optimal Routing into a Queueing Network/E. Altman 10 On Linear Complementarity and A Discounted Polystochastic Game/S.R. Mohan, S.K. Neogy and T. Parthasarathy

Der Zahlensinn oder Warum wir rechnen können

Author: Stanislas Dehaene

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3034878257

Category: Science

Page: 311

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Wir sind umgeben von Zahlen. Ob auf Kreditkarten gestanzt oder auf Münzen geprägt, ob auf Schecks gedruckt oder in den Spalten computerisierter Tabellen aufgelistet, überall beherrschen Zahlen unser Leben. Sie sind auch der Kern unserer Technologie. Ohne Zahlen könnten wir weder Raketen starten, die das Sonnensystem erkunden, noch Brücken bauen, Güter austauschen oder Rech nungen bezahlen. In gewissem Sinn sind Zahlen also kulturelle Erfindungen, die sich ihrer Bedeutung nach nur mit der Landwirtschaft oder mit dem Rad vergleichen lassen. Aber sie könnten sogar noch tiefere Wurzeln haben. Tausende von Jahren vor Christus benutzten babylonische Wissenschaftler Zahlzeichen, um erstaun lich genaueastronomische Tabellen zu berechnen. Zehntausende von Jahren zuvor hatten Menschen der Steinzeit die ersten geschriebenen Zahlenreihen geschaffen, indem sie Knochen einkerbten oder Punkte auf Höhlenwände malten. Und, wie ich später überzeugend darzustellen hoffe, schon vor weiteren Millionen von Jahren, lange bevor es Menschen gab, nahmen Tiere aller Arten Zahlen zur Kenntnis und stellten mit ihnen einfache Kopfrechnungen an. Sind Zahlen also fast so alt wie das Leben selbst? Sind sie in der Struktur unseres Gehirns verankert? Besitzen wir einen Zahlensinn, eine spezielle Intuition, die uns hilft, Zahlen und Mathematik mit Sinn zu erfüllen? Ich wurde vor fünfzehn Jahren, während meiner Ausbildung zum Mathema tiker, fasziniert von den abstrakten Objekten, mit denen ich umzugehen lernte, vor allem von den einfachsten von ihnen- den Zahlen.

Content-Area Vocabulary Level 3--Numerical Prefix tri-

Author: Timothy Rasinski,Nancy Padak

Publisher: Teacher Created Materials

ISBN: 1480770949

Category:

Page: 11

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Take your students beyond mere memorization of words by taking a roots approach to learning! This resource, geared towards third grade students, focuses on root words for specific content areas such as science or social studies.