Begin to Code with C#

Author: Rob Miles

Publisher: Microsoft Press

ISBN: 9781509301157

Category:

Page: 496

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This full-color book will inspire you to start solving problems and creating programs with code, even if you have absolutely no programming experience. It's not just friendly and easy: it's the first beginner's guide that puts you in control of your own learning, and empowers you to build unique programs to solve problems you care about. Microsoft has completely reinvented the beginning programmer's tutorial, reflecting deep research into how today's beginners learn, and why other books fall short. Begin to Code with C# is packed with innovations, starting with its "Snaps" library of pre-built operations that are easy to combine your own unique programs. It's full of "Make Something Happen" projects that let you practice and build your skills as you create your own programs - not programs someone else has typed out and handed you. Begin to Code with C# balances playful exposition and illustration of programming fundamentals with your own creative input - and you'll never be more than a page or two away from making something unique and personal to you. It will help you Understand the basics of coding and how to make your programs work on any computer or device Discover how C# works using the Visual Studio environment Delve into basic concepts such as strings, operators, properties, methods, and events Figure out how to test and debug your code with "What can go wrong" sections Publish your own apps that work on a variety of device platforms, including Android, iOS, and Windows Whether you're a total beginner or you've tried before, Begin to Code with C# will put the power, excitement, and creativity of programming where it belongs: in your hands!"

Continuous Delivery

Der pragmatische Einstieg

Author: Eberhard Wolff

Publisher: dpunkt.verlag

ISBN: 3864919312

Category: Computers

Page: 282

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Continuous Delivery ermöglicht es, Software viel schneller und mit wesentlich höherer Zuverlässigkeit in Produktion zu bringen, als es bisher möglich war. Grundlage dafür ist eine Continuous-Delivery-Pipeline, die das Ausrollen der Software weitgehend automatisiert und so einen reproduzierbaren, risikoarmen Prozess für die Bereitstellung neuer Releases bietet. Dieses Buch macht Sie mit dem Aufbau einer Continuous-Delivery-Pipeline vertraut und erklärt, welche Technologien Sie dazu einsetzen können. Dabei lernen Sie u.a. folgende Themen kennen: • Infrastruktur-Automatisierung mit Chef, Docker und Vagrant • Automatisierung von Builds und Continuous Integration • Akzeptanztests, Kapazitätstests, exploratives Testen • Einführung von Continuous Delivery im Unternehmen • Continuous Delivery und DevOps • Auswirkungen auf die Softwarearchitektur Als praktisches Beispiel wird ein konkreter Technologie- Stack vorgestellt. Zahlreiche Aufgaben und Vorschläge für weitergehende Experimente laden Sie darüber hinaus zur praktischen Vertiefung des Themas ein. Nach der Lektüre können Sie abschätzen, welche Vorteile Continuous Delivery konkret bietet, und Sie verfügen über das nötige Handwerkszeug, um Continuous Delivery in Ihrem eigenen Arbeitsumfeld zu etablieren. Die Neuauflage wurde in Bezug auf Werkzeuge wie Docker, Jenkins, Graphite und den ELK-Stack aktualisiert. An neuen Themen sind Docker Compose, Docker Machine, Immutable Server, Microservices und die Einführung von Continuous Delivery ohne DevOps hinzugekommen.

Die C++-Programmiersprache

Author: Bjarne Stroustrup

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827316608

Category: C+

Page: 1068

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Game Programming in C++

Start to Finish

Author: Erik Yuzwa

Publisher: N.A

ISBN: 9781584504320

Category: Computers

Page: 392

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Designed by hobbyists and beginning developers, a helpful handbook takes programmers step-by-step through a series of hands-on exercises that teach them how to build a complete 3D asteroid game, covering such topics as engine creation, 3D programming with SDL and OpenGL, animation effects, audio, and networking, using such tools as VisualStudio.NET, Paintshop Pro, and more, which are included on the accompanying CD-ROM. Original. (Beginner)

Python kinderleicht!

Einfach programmieren lernen – nicht nur für Kids

Author: Jason Briggs

Publisher: dpunkt.verlag

ISBN: 3864919053

Category: Computers

Page: 326

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Python ist eine leistungsfähige, moderne Programmiersprache. Sie ist einfach zu erlernen und macht Spaß in der Anwendung – mit diesem Buch umso mehr! »Python kinderleicht" macht die Sprache lebendig und zeigt Dir (und Deinen Eltern) die Welt der Programmierung. Jason R. Briggs führt Dich Schritt für Schritt durch die Grundlagen von Python. Du experimentierst mit einzigartigen (und oft urkomischen) Beispielprogrammen, bei denen es um gefräßige Monster, Geheimagenten oder diebische Raben geht. Neue Begriffe werden erklärt, der Programmcode ist farbig dargestellt, strukturiert und mit Erklärungen versehen. Witzige Abbildungen erhöhen den Lernspaß. Jedes Kapitel endet mit Programmier-Rätseln, an denen Du das Gelernte üben und Dein Verständnis vertiefen kannst. Am Ende des Buches wirst Du zwei komplette Spiele programmiert haben: einen Klon des berühmten »Pong" und »Herr Strichmann rennt zum Ausgang" – ein Plattformspiel mit Sprüngen, Animation und vielem mehr. Indem Du Seite für Seite neue Programmierabenteuer bestehst, wirst Du immer mehr zum erfahrenen Python-Programmierer. - Du lernst grundlegende Datenstrukturen wie Listen, Tupel und Maps kennen. - Du erfährst, wie man mit Funktionen und Modulen den Programmcode organisieren und wiederverwenden kann. - Du wirst mit Kontrollstrukturen wie Schleifen und bedingten Anweisungen vertraut und lernst, mit Objekten und Methoden umzugehen. - Du zeichnest Formen mit dem Python-Modul Turtle und erstellst Spiele, Animationen und andere grafische Wunder mit tkinter. Und: »Python kinderleicht" macht auch für Erwachsene das Programmierenlernen zum Kinderspiel! Alle Programme findest Du auch zum Herunterladen auf der Website!

C# von Kopf bis Fuß

Author: Andrew Stellman,Jennifer Greene

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3955615979

Category: Computers

Page: 944

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Dieses Standardwerk aus der beliebten „von Kopf bis Fuß“-Reihe nimmt den Leser auf eine Erlebnistour durch C#, bei der sowohl seine beiden Gehirnhälften als auch seine Lachmuskeln stimuliert werden. C# von Kopf bis Fuß ist ein unterhaltsames und visuell ansprechendes Arbeitsbuch für die objektorientierte Programmierung mit C# und der Visual Studio IDE. In der 3. Auflage deckt es C# 5 und das .NET Framework 4.5 ab. Behandelt werden alle zentralen Themen, von den Sprachgrundlagen bis zur Garbage Collection, den Erweiterungsmethoden und Animationen mit Double-Buffering. Der Leser lernt außerdem, wie er die Syntax von C# und die Abfrage von Datenquellen mit LINQ meistert. Neu aufgenommen wurden zwei Kapitel zur App-Programmierung; u.a. wird exemplarisch eine Windows Phone App entwickelt. Wer dieses Buch durchgearbeitet hat, ist ein kompetenter C#-Programmierer, der umfangreiche Anwendungen entwerfen und programmieren kann.

Python von Kopf bis Fuß

Aktuell zu Python 3

Author: Paul Barry

Publisher: O'Reilly

ISBN: 3960101368

Category: Computers

Page: 620

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Was lernen Sie in diesem Buch? Haben Sie sich schon einmal gewünscht, Sie könnten mit nur einem Buch Python richtig lernen? Mit Python von Kopf bis Fuß schaffen Sie es! Durch die ausgefeilte Von-Kopf-bis-Fuß-Didaktik, die viel mehr als die bloße Syntax und typische How-to-Erklärungen bietet, wird es sogar zum Vergnügen. Python-Grundlagen wie Datenstrukturen und Funktionen verstehen Sie hier schnell, und dann geht es auch schon weiter: Sie programmieren Ihre eigene Web-App, erkunden Datenbank-Management, Ausnahmebehandlung und die Verarbeitung von Daten. Da Python häufig im Data-Science-Umfeld eingesetzt wird, haben in der 2. Auflage diejenigen Techniken ein stärkeres Gewicht bekommen, die in der Welt der Big Data genutzt werden. Wieso sieht dieses Buch so anders aus? In diesem Buch sind die neuesten Erkenntnisse der Kognitionswissenschaft und der Lerntheorie eingeflossen, um Ihnen das Lernen so einfach wie möglich zu machen. Statt einschläfernder Bleiwüsten verwendet dieses Buch eine Vielzahl von Abbildungen und Textstilen, die Ihnen das Wissen direkt ins Hirn spielen – und zwar so, dass es sitzt.

C++ Programming in easy steps, 5th Edition

Author: Mike McGrath

Publisher: In Easy Steps

ISBN: 1840787694

Category: Computers

Page: 192

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C++ Programming in easy steps, 5th Edition shows you how to program in the powerful C++ language. Now, in its fifth edition, this guide gives complete examples that illustrate each aspect with colourized source code. C++ Programming in easy steps, 5th Edition begins by explaining how to install a free C++ compiler so you can quickly begin to create your own executable programs by copying the book’s examples. It demonstrates all the C++ language basics before moving on to provide examples of Object Oriented Programming (OOP). C++ is not platform-dependent, so programs can be created on any operating system. Most illustrations in this book depict output on the Windows operating system purely because it is the most widely used desktop platform. The examples can also be created on other platforms such as Linux or macOS. The book concludes by demonstrating how you can use your acquired knowledge to create programs graphically using a modern C++ Integrated Development Environment (IDE), such as Microsoft’s Visual Studio Community Edition. C++ Programming in easy steps, 5th Edition has an easy-to-follow style that will appeal to: anyone who wants to begin programming in C++ programmers moving from another programming language students who are studying C++ Programming at school or college those seeking a career in computing who need a fundamental understanding of object oriented programming This book makes no assumption that you have previous knowledge of any programming language so it is suitable for the beginner to programming in C++, whether you know C or not. Contents: Getting started Performing operations Making statements Handling strings Reading and writing files Pointing to data Creating classes and objects Harnessing polymorphism Processing macros Programming visually

C++ Primer

Author: Stanley B. Lippman,Josée Lajoie,Barbara E. Moo

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827322746

Category:

Page: 1006

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Einführung in Python

Author: Mark Lutz,David Ascher,Dinu C. Gherman

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3897214881

Category: Python (Computer program language)

Page: 624

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C programmieren lernen für Dummies

Author: Dan Gookin

Publisher: John Wiley & Sons

ISBN: 352780692X

Category: Computers

Page: 394

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Für dieses Buch müssen Sie kein Vorwissen mitbringen. Trotzdem werden auch fortgeschrittene C-Themen wie Zeiger und verkettete Listen behandelt - und das alles im aktuellen C11-Standard. Der besondere Clou ist die Verwendung der Programmierumgebung Code::Blocks, die es für Windows-, Mac- und Linux-Betriebssysteme gibt. Zahlreiche Beispiele, viele, viele Übungen und die Programmtexte zum Herunterladen sorgen dafür, dass Sie nach dem Durcharbeiten dieses Buchs über solide Programmiertechniken verfügen. Dann sind Sie bereit für noch mehr: eigene Projekte und das Lernen weiterer Programmiersprachen.

Sams Teach Yourself Xcode 4 in 24 Hours

Author: John Ray,William Ray

Publisher: Sams Publishing

ISBN: 0672335875

Category: Computers

Page: 618

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Presents lessons discussing the concepts of Xcode 4.3+ development for OS X and iOS devices.

Clean Code - Refactoring, Patterns, Testen und Techniken für sauberen Code

Deutsche Ausgabe

Author: Robert C. Martin

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3826696387

Category: Computers

Page: 480

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h2> Kommentare, Formatierung, Strukturierung Fehler-Handling und Unit-Tests Zahlreiche Fallstudien, Best Practices, Heuristiken und Code Smells Clean Code - Refactoring, Patterns, Testen und Techniken für sauberen Code Aus dem Inhalt: Lernen Sie, guten Code von schlechtem zu unterscheiden Sauberen Code schreiben und schlechten Code in guten umwandeln Aussagekräftige Namen sowie gute Funktionen, Objekte und Klassen erstellen Code so formatieren, strukturieren und kommentieren, dass er bestmöglich lesbar ist Ein vollständiges Fehler-Handling implementieren, ohne die Logik des Codes zu verschleiern Unit-Tests schreiben und Ihren Code testgesteuert entwickeln Selbst schlechter Code kann funktionieren. Aber wenn der Code nicht sauber ist, kann er ein Entwicklungsunternehmen in die Knie zwingen. Jedes Jahr gehen unzählige Stunden und beträchtliche Ressourcen verloren, weil Code schlecht geschrieben ist. Aber das muss nicht sein. Mit Clean Code präsentiert Ihnen der bekannte Software-Experte Robert C. Martin ein revolutionäres Paradigma, mit dem er Ihnen aufzeigt, wie Sie guten Code schreiben und schlechten Code überarbeiten. Zusammen mit seinen Kollegen von Object Mentor destilliert er die besten Praktiken der agilen Entwicklung von sauberem Code zu einem einzigartigen Buch. So können Sie sich die Erfahrungswerte der Meister der Software-Entwicklung aneignen, die aus Ihnen einen besseren Programmierer machen werden – anhand konkreter Fallstudien, die im Buch detailliert durchgearbeitet werden. Sie werden in diesem Buch sehr viel Code lesen. Und Sie werden aufgefordert, darüber nachzudenken, was an diesem Code richtig und falsch ist. Noch wichtiger: Sie werden herausgefordert, Ihre professionellen Werte und Ihre Einstellung zu Ihrem Beruf zu überprüfen. Clean Code besteht aus drei Teilen:Der erste Teil beschreibt die Prinzipien, Patterns und Techniken, die zum Schreiben von sauberem Code benötigt werden. Der zweite Teil besteht aus mehreren, zunehmend komplexeren Fallstudien. An jeder Fallstudie wird aufgezeigt, wie Code gesäubert wird – wie eine mit Problemen behaftete Code-Basis in eine solide und effiziente Form umgewandelt wird. Der dritte Teil enthält den Ertrag und den Lohn der praktischen Arbeit: ein umfangreiches Kapitel mit Best Practices, Heuristiken und Code Smells, die bei der Erstellung der Fallstudien zusammengetragen wurden. Das Ergebnis ist eine Wissensbasis, die beschreibt, wie wir denken, wenn wir Code schreiben, lesen und säubern. Dieses Buch ist ein Muss für alle Entwickler, Software-Ingenieure, Projektmanager, Team-Leiter oder Systemanalytiker, die daran interessiert sind, besseren Code zu produzieren. Über den Autor: Robert C. »Uncle Bob« Martin entwickelt seit 1970 professionell Software. Seit 1990 arbeitet er international als Software-Berater. Er ist Gründer und Vorsitzender von Object Mentor, Inc., einem Team erfahrener Berater, die Kunden auf der ganzen Welt bei der Programmierung in und mit C++, Java, C#, Ruby, OO, Design Patterns, UML sowie Agilen Methoden und eXtreme Programming helfen.

Programmieren mit Ruby

Author: David Thomas,Andrew Hunt

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827319654

Category:

Page: 681

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Jumping into C Programming :

(Including 2000+ Programming Examples)

Author: Harry H. Chaudhary

Publisher: Createspace LLC USA

ISBN: 1500484946

Category: Computers

Page: 400

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Essential C Programming Skills-Made Easy–Without Fear! Write powerful C programs…without becoming a technical expert! This book is the fastest way to get comfortable with C, one incredibly clear and easy step at a time. You’ll learn all the basics: how to organize programs, store and display data, work with variables, operators, I/O, pointers, arrays, functions, and much more. C programming has neverbeen this simple! This C Programming book gives a good start and complete introduction for C Programming for Beginner’s. Learn the all basics and advanced features of C programming in no time from Bestselling Programming Author Harry. H. Chaudhary. This Book, starts with the basics; I promise this book will make you 100% expert level champion of C Programming. This book contains 1000+ Live C Program’s code examples, and 500+ Lab Exercise & 200+ Brain Wash Topic-wise Code book and 20+ Live software Development Project’s. All what you need ! Isn’t it ? Write powerful C programs…without becoming a technical expert! This book is the fastest way to get comfortable with C, one incredibly clear and easy step at a time. You’ll learn all the basics: how to organize programs, store and display data, work with variables, operators, I/O, pointers, arrays, functions, and much more. (See Below List)C programming has never been this simple! Who knew how simple C programming could be? This is today’s best beginner’s guide to writing C programs–and to learning skills you can use with practically any language. Its simple, practical instructions will help you start creating useful, reliable C code. This book covers common core syllabus for BCA, MCA, B.TECH, BS (CS), MS (CS), BSC-IT (CS), MSC-IT (CS), and Computer Science Professionals as well as for Hackers. This Book is very serious C Programming stuff: A complete introduction to C Language. You'll learn everything from the fundamentals to advanced topics. If you've read this book, you know what to expect a visually rich format designed for the way your brain works. If you haven't, you're in for a treat. You'll see why people say it's unlike any other C book you've ever read. Learning a new language is no easy. You might think the problem is your brain. It seems to have a mind of its own, a mind that doesn't always want to take in the dry, technical stuff you're forced to study. The fact is your brain craves novelty. It's constantly searching, scanning, waiting for something unusual to happen. After all, that's the way it was built to help you stay alive. It takes all the routine, ordinary, dull stuff and filters it to the background so it won't interfere with your brain's real work--recording things that matter. How does your brain know what matters? (A) 1000+ Live C Program’s code examples, (B) 500+ Lab Exercises, (C) 200+ Brain Wash Topic-wise Code (D) 20+ Live software Development Project’s. (E) Learn Complete C- without fear, . || Inside Chapters. || 1. Preface – Page-6, || Introduction to C. 2. Elements of C Programming Language. 3. Control statements (conditions). 4. Control statements (Looping). 5. One dimensional Array. 6. Multi-Dimensional Array. 7. String (Character Array). 8. Your Brain on Functions. 9. Your Brain on Pointers. 10. Structure, Union, Enum, Bit Fields, Typedef. 11. Console Input and Output. 12. File Handling In C. 13. Miscellaneous Topics. 14. Storage Class. 15. Algorithms. 16. Unsolved Practical Problems. 17. PART-II-120+ Practical Code Chapter-Wise. 18. Creating & Inserting own functions in Liberary. 19. Graphics Programming In C. 20. Operating System Development –Intro. 21. C Programming Guidelines. 22. Common C Programming Errors. 23. Live Software Development Using C.

Learn To Program with Java SE6

Author: John Smiley

Publisher: Lulu.com

ISBN: 1612740235

Category:

Page: N.A

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An Introductory text on Java using the freely downloadable JDK (Java Development Kit). The easiest technical book you'll ever read. Open it up and see for yourself. Join Professor Smiley's Java class as he teaches essential skills in programming, coding and more. Using a student-instructor conversational format, this book starts at the very beginning with crucial programming fundamentals. You'll quickly learn how to identify customer needs so you can create an application that achieves programming objectives---just like experienced programmers. By identifying clear client goals, you'll learn important programming basics---like how computers view input and execute output based on the information they are given---then use those skills to develop real-world applications. Participate in this one-of-a-kind classroom experience and see why Professor Smiley is renowned for making learning fun and easy.

Intensivkurs C++ - Bafög-Ausgabe

Schneller Einstieg über die Standardbibliothek

Author: Andrew Koenig,Barbara E. Moo

Publisher: N.A

ISBN: 9783827372581

Category:

Page: 427

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Learning C++ by Building Games with Unreal Engine 4

A beginner's guide to learning 3D game development with C++ and UE4, 2nd Edition

Author: Sharan Volin

Publisher: Packt Publishing Ltd

ISBN: 1788479211

Category: Computers

Page: 468

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Learn the fundamentals of C++ programming with a fun-filled, practical guide and create your own games using Unreal Engine 4. Key Features Gain foundational knowledge of C++ language and syntax while creating games with UE4 Build 2D and 3D games having compelling user interfaces, game physics, and artificial intelligence Discover the latest trends in game development such as Virtual Reality, Augmented Reality, and AI Book Description Learning to program in C++ requires some serious motivation. Unreal Engine 4 (UE4) is a powerful C++ engine with a full range of features used to create top-notch, exciting games by AAA studios, making it the fun way to dive into learning C++17. This book starts by installing a code editor so you can begin to write C++17 code. You will then get acquainted with important C++ aspects, such as variables and memory, if, else, and switch, looping, functions and macros, objects, classes, inheritance, and dynamic memory allocation. As we dig into more advanced C++17 concepts, you will also start to explore the functionality the UE4 engine has to offer. You will use the UE4 editor to create your own world, and then program in some seriously fun gameplay. We delve further to discuss building game features, pathfinding, behavior trees, and more, and introduce you to the basics of machine learning and neural networks. We go on to talk about improving UI feedback with UMG and audio. In this edition of the book, we add the latest VR and AR features along with procedural programming. By the end of this book, you should have a good grasp of how to program in C++17. What you will learn Learn the basics of C++ and also basic UE4 editing Learn your way around the UE4 editor and the basics of using C++ and Blueprints within the engine Learn how to use basic C++ containers and data structures to store your game data Create players, NPCs, and monsters Give information to users using the UE4 UMG UI system Gain a basic understanding of how to use procedural programming to give your game more replay value Learn how UE4 can help you build projects using the hottest new technologies, such as VR and AR Who this book is for If you are really passionate about games and have always wanted to write your own, this book is perfect for you. It will help you get started with programming in C++ and explore the immense functionalities of UE4.