Cymbeline

Author: William Shakespeare

Publisher: Jazzybee Verlag

ISBN: 3849625621

Category:

Page: 238

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Cymbeline ist ein Theaterstück von William Shakespeare in fünf Akten. Das Stück wird von Kritikern häufig zusammen mit Perikles, Prinz von Tyrus, Der Sturm, und Ein Wintermärchen zu Shakespeares späten Romanzen gezählt. Die Figur des Königs Cymbeline basiert auf dem britischen Anführer Cunobelinus, der vor der römischen Invasion im heutigen Colchester (Essex) regierte. (aus wikipedia.de) Die Serie "Meisterwerke der Literatur" beinhaltet die Klassiker der deutschen und weltweiten Literatur in einer einzigartigen Sammlung. Lesen Sie die besten Werke großer Schriftsteller,Poeten, Autoren und Philosophen auf Ihrem elektronischen Lesegerät. Dieses Werk bietet zusätzlich * Eine Biografie/Bibliografie des Autors.

Cymbeline

Schauspiel in fünf Akten

Author: William Shakespeare

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category:

Page: 108

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Othello. Cymbeline. Macbeth

Author: William Shakespeare

Publisher: Walter de Gruyter GmbH & Co KG

ISBN: 311159274X

Category: Literary Criticism

Page: 444

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Cymbeline

Author: William Shakespeare

Publisher: BoD – Books on Demand

ISBN: 3843049386

Category: Drama

Page: 132

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William Shakespeare: Cymbeline (Cymbeline) Die tragikomische Romanze in fünf Akten entstand um 1608 und wurde 1611 in London uraufgeführt. Der Erstdruck erfolgte 1623 in der sogenannten First Folio Ausgabe. Der junge Edelmann Posthumus heiratet heimlich Imogen, die Tochter des Königs Cymbeline, der daraufhin Posthumus von seinem Hof verbannt. Die anmutige Imogen muss am Hofe des Vaters bleiben und seinen Zorn ertragen, während Posthumus in Italien Laster und Intrige ausgesetzt ist und schließlich auf die Treue seiner zurückgelassenen Frau wettet. Die deutsche Erstaufführung erfolgte 1897 in München. Die in dieser Ausgabe zugrunde gelegte Übersetzung stammt von Dorothea Tieck und wurde erstmals 1832 bei Georg Andreas Reimer in Berlin gedruckt. Zur Schlegel-Tieck-Übersetzung: August Wilhelm Schlegel begann 1796 eine Gesamtübersetzung der Werke William Shakespeares, musste das Vorhaben jedoch 1810 nach 14 Dramen abbrechen. 1825 setzte Ludwig Tieck das Projekt unter Mitarbeit seiner ältesten Tochter Dorothea und Wolf Graf von Baudissins fort. 1833 schloss Dorothea Tieck mit der deutschen Fassung von Macbeth die bis heute als maßgeblich geltende sogenannte Schlegel-Tieck-Übersetzung ab. »Ich empfehle dringend die sogenannte Schlegel-Tieck-Übersetzung.« Marcel Reich-Ranicki Erstmals ins Deutsche übersetzt von Johann Joachim Eschenburg (1777). Die vorliegende Übersetzung stammt von Dorothea Tieck. Erstdruck in: Shakspeare's dramatische Werke. Übersetzt von August Wilhelm Schlegel. Ergänzt und erläutert von Ludwig Tieck, Bd. 9, Berlin (Georg Andreas Reimer) 1832. Vollständige Neuausgabe. Herausgegeben von Karl-Maria Guth. Berlin 2015. Textgrundlage ist die Ausgabe: William Shakespeare: Sämtliche Werke in vier Bänden. Band 2, Herausgegeben von Anselm Schlösser. Berlin: Aufbau, 1975. Die Paginierung obiger Ausgabe wird in dieser Neuausgabe als Marginalie zeilengenau mitgeführt. Umschlaggestaltung von Thomas Schultz-Overhage unter Verwendung des Bildes: Willi, Tim Tempelhofer, 2015. Gesetzt aus Minion Pro, 11 pt.

Myth, Emblem, and Music in Shakespeare's Cymbeline

An Iconographic Reconstruction

Author: Peggy Muñoz Simonds

Publisher: University of Delaware Press

ISBN: 9780874134292

Category: Literary Criticism

Page: 393

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"Winner of the University of Delaware Press Award for the best manuscript in Shakespearean Studies, this study clarifies and revitalizes Shakespeare's Cymbeline for the modern reader through a rediscovery of the poet's artistic use of Renaissance myths, symbols, and emblematic topoi that give meaning to the play. Although mainly concerned with the rich classical and Christian iconography of Cymbeline, the book also rages widely over Shakespeare's dramatic and nondramatic works and beyond to the work of his contemporaries in Renaissance poetry, drama, art, theology, philosophy, emblems, and myths to show parallels between the mysteries of this tragicomedy and other examples of Renaissance thought and expression. It uncovers actual representations in the visual arts of parallels to the play's descriptive and theatrical moments. These iconographic parallels are lavishly illustrated in the book through photographs of Renaissance plaster work, embroidery, metalwork, oil paintings, and sculpture, but primarily through woodcuts and engravings from English and Continental emblem books of the period. The visual imagery is carefully related to an intellectual explanation of Cymbeline's complex Neoplatonic and Reformation themes." "The author begins with a extended definition of the genre of Renaissance tragicomedy, a form developed for Christian artistic purposes in Italy by Tasso and Guarini. Aside from the obviously similar characteristics of a happy ending and the presence of an oracle, Cymbeline shares nine other artistic aspects with the pioneer Italian tragicomedies Aminta and Il pastor fido, including the celebration of an Orphic ritual of death and resurrection. After a discussion of the Neoplatonic and Ovidian mythology embedded in the play, the book considers in detail the iconography of Imogen's elaborately decorated bedroom as a reconciliation of opposites, the iconography of primitivism and Wild Men versus courtier as a satire of the British court, and the iconography of birds, animals, vegetation, and minerals as evocative of the major themes of doubt, repentance, reformation, reunion, and regeneration in Cymbeline. The final objective of the dramatic conflict is mutual forgiveness and a happy marriage, all of which is achieved through temperance or the attainment of musical concord within the individual, the state, and the world. Although Shakespeare shows the five senses to be an inadequate means for his characters to recognize true virtue in a deceitful world, the sense of hearing is the most important in the play, since it allows participation in the four redemptive functions of sound, which ultimately leads to psychological harmony with the music of the spheres." "Simonds also demonstrates that because Cymbeline is essentially an Orphic tragicomedy designed to liberate the audience from melancholy, the play strives to bring delight through its theatrical reenactment of the initially painful Platonic journey from Eros to Anteros, from blindness to a vision of divinity, from discord to musical harmony, from spiritual confusion to joyful enlightenment."--BOOK JACKET.Title Summary field provided by Blackwell North America, Inc. All Rights Reserved

Hamlet; Cymbeline

Author: William Shakespeare

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category:

Page: N.A

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Cymbeline

Author: N.A

Publisher: CUP Archive

ISBN: N.A

Category:

Page: N.A

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Cymbeline

Author: George Steevens

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category:

Page: 148

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Cymbeline

Author: Roger Warren

Publisher: Manchester University Press

ISBN: 9780719027178

Category: Literary Criticism

Page: 132

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Based firmly on Roger Warren's extensive experience of the play in rehearsal and performance, this edition shows how Shakespeare draws upon a wide range of sources to create a self-sufficient dramatic universe, combining virtuoso theatrical and poetic mea

Cymbeline

Author: Henry E. Jacobs

Publisher: Scholarly Title

ISBN: N.A

Category: Britons in literature

Page: 591

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Cymbeline

Author: William Shakespeare

Publisher: Cambridge, Eng. : University Press

ISBN: N.A

Category:

Page: 246

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Cymbeline

Constructions of Britain

Author: Ros King

Publisher: Routledge

ISBN: 9780754609742

Category: Literary Criticism

Page: 197

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In Cymbeline: Constructions of Britain, Ros King argues that because of previous misunderstanding of the nature and history of tragi-comedy in England, critics have mistaken the tone of Shakespeare's play. Instead, she proposes that what appears on the pa