The Art of Problem Solving, Volume 1

The Basics

Author: Sandor Lehoczky,Richard Rusczyk

Publisher: Aops Incorporated

ISBN: 9780977304561

Category: Education

Page: 272

View: 3598

"...offer[s] a challenging exploration of problem solving mathematics and preparation for programs such as MATHCOUNTS and the American Mathematics Competition."--Back cover

The Art of Problem Solving, Volume 2

And Beyond Solutions Manual

Author: Richard Rusczyk,Sandor Lehoczky

Publisher: Aops Incorporated

ISBN: 9780977304592

Category: Education

Page: 184

View: 1152

"...offer[s] a challenging exploration of problem solving mathematics and preparation for programs such as MATHCOUNTS and the American Mathematics Competition."--Back cover

The Art of Problem Solving

The Basics Solutions

Author: Sandor Lehoczky,Richard Rusczyk

Publisher: N.A

ISBN: 9781885875006

Category: Problem solving

Page: 174

View: 6094

Die Kunst des Game Designs

Bessere Games konzipieren und entwickeln

Author: Jesse Schell

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3958452841

Category: Computers

Page: 680

View: 5999

Grundlagen der Entwicklung und Konzeption klassischer Spiele von einem der weltweit führenden Game Designer Mehr als 100 Regeln und zentrale Fragen zur Inspiration für den kreativen Prozess Zahlreiche wertvolle Denkanstöße für die Konzeption eines erfolgreichen Spiels Jeder kann die Grundlagen des Game Designs meistern – dazu bedarf es keines technischen Fachwissens. Dabei zeigt sich, dass die gleichen psychologischen Grundprinzipien, die für Brett-, Karten- und Sportspiele funktionieren, ebenso der Schlüssel für die Entwicklung qualitativ hochwertiger Videospiele sind. Mit diesem Buch lernen Sie, wie Sie im Prozess der Spielekonzeption und -entwicklung vorgehen, um bessere Games zu kreieren. Jesse Schell zeigt, wie Sie Ihr Game durch eine strukturierte methodische Vorgehensweise Schritt für Schritt deutlich verbessern. Mehr als 100 gezielte Fragestellungen eröffnen Ihnen dabei neue Perspektiven auf Ihr Game, so dass Sie die Features finden, die es erfolgreich machen. Hierzu gehören z.B. Fragen wie: Welche Herausforderungen stellt mein Spiel an die Spieler? Fördert es den Wettbewerb unter den Spielern? Werden sie dazu motiviert, gewinnen zu wollen? So werden über hundert entscheidende Charakteristika für ein gut konzipiertes Spiel untersucht. Mit diesem Buch wissen Sie, worauf es bei einem guten Game ankommt und was Sie alles bedenken sollten, damit Ihr Game die Erwartungen Ihrer Spieler erfüllt und gerne gespielt wird. Zugleich liefert es Ihnen jede Menge Inspiration – halten Sie beim Lesen Zettel und Stift bereit, um Ihre neuen Ideen sofort festhalten zu können

Was ist Mathematik?

Author: Richard Courant,Herbert Robbins

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3642137016

Category: Mathematics

Page: 400

View: 6696

"Was ist Mathematik?" lädt jeden ein, das Reich der Mathematik zu betreten, der neugierig genug ist, sich auf ein Abenteuer einzulassen. Das Buch richtet sich an Leser jeden Alters und jeder Vorbildung. Gymnasiallehrer erhalten eine Fülle von Beispielen, Studenten bietet es Orientierung, und Dozenten werden sich an den Feinheiten der Darstellung zweier Meister ihres Faches erfreuen.

Articles and Excerpts

Author: AoPS Incorporated

Publisher: AoPS Incorporated

ISBN: 1934124001

Category:

Page: N.A

View: 4259

Die Musik der Primzahlen

auf den Spuren des größten Rätsels der Mathematik

Author: Marcus Du Sautoy

Publisher: C.H.Beck

ISBN: 9783406523205

Category: Primzahl

Page: 398

View: 8189

Das Bild der Stadt

Author: Kevin Lynch

Publisher: Birkhäuser

ISBN: 3035602166

Category: Architecture

Page: 215

View: 1192

Wie orientieren wir uns in einer Stadt? Woher rühren unsere ganz fest umrissenen visuellen Vorstellungen? Um diese Fragen beantworten zu können, studierte Kevin Lynch die Erfahrungen von Menschen und zeigt damit, wie man das Bild der Stadt wieder lebendiger und einprägsamer machen könnte.

Factfulness

Wie wir lernen, die Welt so zu sehen, wie sie wirklich ist

Author: Hans Rosling,Anna Rosling Rönnlund,Ola Rosling

Publisher: Ullstein Buchverlage

ISBN: 3843717451

Category: Science

Page: 350

View: 9300

Es wird alles immer schlimmer, eine schreckliche Nachricht jagt die andere: Die Reichen werden reicher, die Armen ärmer. Es gibt immer mehr Kriege, Gewaltverbrechen, Naturkatastrophen. Viele Menschen tragen solche beängstigenden Bilder im Kopf. Doch sie liegen damit grundfalsch. Unser Gehirn verführt uns zu einer dramatisierenden Weltsicht, die mitnichten der Realität entspricht, wie der geniale Statistiker und Wissenschaftler Hans Rosling erklärt. Wer das Buch gelesen hat, wird • ein sicheres, auf Fakten basierendes Gerüst besitzen, um die Welt so zu sehen, wie sie wirklich ist • die zehn gängigsten Arten von aufgebauschten Geschichten erkennen • bessere Entscheidungen treffen können • wahre Factfulness erreichen – jene offene, neugierige und entspannte Geisteshaltung, in der Sie nur noch Ansichten teilen und Urteile fällen, die auf soliden Fakten basieren

Methodisches Testen von Programmen

Author: Glenford J. Myers

Publisher: Walter de Gruyter

ISBN: 9783486256345

Category: Computer programs

Page: 179

View: 8702

Der Klassiker zum Thema Softeware-Test, bereits in der 7. Auflage! Dieses Buch hilft Ihnen, Kosten zu senken: durch eine praxisbezogene Anleitung zum Testen von Programmen. Es ist ein Handbuch zur Optimierung des methodischen Testens in der Praxis. Darüber hinaus werden auch ökonomische und psychologische Aspekte von Programmtests betrachtet, ebenso Marketinginformationen, Testwerkzeuge, High-Order-Testing, Fehlerbehebung und Codeinspektionen.

Mein Kampf

Author: Adolf Hitler

Publisher: N.A

ISBN: 9781911417682

Category:

Page: N.A

View: 2493

Als glUckliche Bestimmung gilt es mir heute, da das Schicksal mir zum Geburtsort gerade Braunau am Inn zuwies. Liegt doch dieses StAdtchen an der Grenze jener zwei deutschen Staaten, deren Wiedervereinigung mindestens uns JUngeren als eine mit allen Mitteln durchzufUhrende Lebensaufgabe erscheint! DeutschOsterreich mu wieder zurUck zum groen deutschen Mutterlande, und zwar nicht aus GrUnden irgendwelcher wirtschaftlichen ErwAgungen heraus. Nein, nein: Auch wenn diese Vereinigung, wirtschaftlich gedacht, gleichgUltig, ja selbst wenn sie schAdlich wAre, sie mUte dennoch stattfinden. Gleiches Blut gehOrt in ein gemeinsames Reich. Das deutsche Volk besitzt solange kein moralisches Recht zu kolonialpolitischer TAtigkeit, solange es nicht einmal seine eigenen SOhne in einem gemeinsamen Staat zu fassen vermag. Erst wenn des Reiches Grenze auch den letzten Deutschen umschliet, ohne mehr die Sicherheit seiner ErnAhrung bieten zu kOnnen, ersteht aus der Not des eigenen Volkes das moralische Recht zur Erwerbung fremden Grund und Bodens. Der Pflug ist dann das Schwert, und aus den TrAnen des Krieges erwAchst fUr die Nach welt das tAgliche Brot. So scheint mir dieses kleine GrenzstAdtchen das Symbol einer groen Aufgabe zu sein.

Das BUCH der Beweise

Author: Martin Aigner,Günter M. Ziegler

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3642022596

Category: Mathematics

Page: 312

View: 3790

Die Sammlung eleganter mathematischer Beweise wurde für die 3. Auflage deutlich erweitert: In fünf neuen Kapiteln präsentieren die Autoren Klassiker wie den Fundamentalsatz der Algebra, kombinatorisch-geometrische Zerlegungsprobleme, aber auch Beweise aus jüngster Zeit, etwa den für die Kneser-Vermutung in der Graphentheorie. Die Neuausgabe wartet noch mit weiteren Verbesserungen und Überraschungen auf - darunter einem neuen Beweis für Hilberts Drittes Problem.

Fermats letzter Satz

die abenteuerliche Geschichte eines mathematischen Rätsels

Author: Simon Singh

Publisher: N.A

ISBN: 9783423330527

Category: Fermat's last theorem

Page: 364

View: 7532

Street-Fighting Mathematics

The Art of Educated Guessing and Opportunistic Problem Solving

Author: Sanjoy Mahajan,Carver A. Mead

Publisher: MIT Press

ISBN: 0262265591

Category: Mathematics

Page: 152

View: 7115

In problem solving, as in street fighting, rules are for fools: do whatever works -- don't just stand there! Yet we often fear an unjustified leap even though it may land us on a correct result. Traditional mathematics teaching is largely about solving exactly stated problems exactly, yet life often hands us partly defined problems needing only moderately accurate solutions. This engaging book is an antidote to the rigor mortis brought on by too much mathematical rigor, teaching us how to guess answers without needing a proof or an exact calculation.In Street-Fighting Mathematics, Sanjoy Mahajan builds, sharpens, and demonstrates tools for educated guessing and down-and-dirty, opportunistic problem solving across diverse fields of knowledge -- from mathematics to management. Mahajan describes six tools: dimensional analysis, easy cases, lumping, picture proofs, successive approximation, and reasoning by analogy. Illustrating each tool with numerous examples, he carefully separates the tool -- the general principle -- from the particular application so that the reader can most easily grasp the tool itself to use on problems of particular interest. Street-Fighting Mathematics grew out of a short course taught by the author at MIT for students ranging from first-year undergraduates to graduate students ready for careers in physics, mathematics, management, electrical engineering, computer science, and biology. They benefited from an approach that avoided rigor and taught them how to use mathematics to solve real problems.Street-Fighting Mathematics will appear in print and online under a Creative Commons Noncommercial Share Alike license.

Unvergängliche Geometrie

Author: H.S. Coxeter

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3034851510

Category: Juvenile Nonfiction

Page: 558

View: 6131

The Art of Computer Programming, Volume 4A

Combinatorial Algorithms

Author: Donald E. Knuth

Publisher: Addison-Wesley Professional

ISBN: 0133488853

Category: Computers

Page: 912

View: 3512

The Art of Computer Programming, Volume 4A: Combinatorial Algorithms, Part 1 Knuth’s multivolume analysis of algorithms is widely recognized as the definitive description of classical computer science. The first three volumes of this work have long comprised a unique and invaluable resource in programming theory and practice. Scientists have marveled at the beauty and elegance of Knuth’s analysis, while practicing programmers have successfully applied his “cookbook” solutions to their day-to-day problems. The level of these first three volumes has remained so high, and they have displayed so wide and deep a familiarity with the art of computer programming, that a sufficient “review” of future volumes could almost be: “Knuth, Volume n has been published.” —Data Processing Digest Knuth, Volume n has been published, where n = 4A. In this long-awaited new volume, the old master turns his attention to some of his favorite topics in broadword computation and combinatorial generation (exhaustively listing fundamental combinatorial objects, such as permutations, partitions, and trees), as well as his more recent interests, such as binary decision diagrams. The hallmark qualities that distinguish his previous volumes are manifest here anew: detailed coverage of the basics, illustrated with well-chosen examples; occasional forays into more esoteric topics and problems at the frontiers of research; impeccable writing peppered with occasional bits of humor; extensive collections of exercises, all with solutions or helpful hints; a careful attention to history; implementations of many of the algorithms in his classic step-by-step form. There is an amazing amount of information on each page. Knuth has obviously thought long and hard about which topics and results are most central and important, and then, what are the most intuitive and succinct ways of presenting that material. Since the areas that he covers in this volume have exploded since he first envisioned writing about them, it is wonderful how he has managed to provide such thorough treatment in so few pages. —Frank Ruskey, Department of Computer Science, University of Victoria The book is Volume 4A, because Volume 4 has itself become a multivolume undertaking. Combinatorial searching is a rich and important topic, and Knuth has too much to say about it that is new, interesting, and useful to fit into a single volume, or two, or maybe even three. This book alone includes approximately 1500 exercises, with answers for self-study, plus hundreds of useful facts that cannot be found in any other publication. Volume 4A surely belongs beside the first three volumes of this classic work in every serious programmer’s library. Finally, after a wait of more than thirty-five years, the first part of Volume 4 is at last ready for publication. Check out the boxed set that brings together Volumes 1 - 4A in one elegant case, and offers the purchaser a $50 discount off the price of buying the four volumes individually. The Art of Computer Programming, Volumes 1-4A Boxed Set, 3/e ISBN: 0321751043

The Art of Programming - Volume 1 - Answers to Exercises

Author: Dr Knuth

Publisher: Lulu.com

ISBN: 9781365490026

Category: Technology & Engineering

Page: 176

View: 2448

The Art of Programming is the best book set for computer science ever written. It would be very difficult to overstate the value of the tree data structure in computing. In this book, Knuth gives the history of how the many uses of trees arose in the history of human problem solving. Concise with just enough detail, it is well worth reading. He frequently uses algorithms expressed in stepwise notation to make his points. However, the real value of this book is in the exercises at the end of the sections. An enormous amount of fundamental computer science is expressed in those 156 questions and detailed answers to all of the exercises are included in this book.

The Art of Computer Programming, Volume 1, Fascicle 1

MMIX -- A RISC Computer for the New Millennium

Author: Donald E. Knuth

Publisher: Addison-Wesley Professional

ISBN: 0321657314

Category: Computers

Page: 144

View: 8800

Finally, after a wait of more than thirty-five years, the first part of Volume 4 is at last ready for publication. Check out the boxed set that brings together Volumes 1 - 4A in one elegant case, and offers the purchaser a $50 discount off the price of buying the four volumes individually. The Art of Computer Programming, Volumes 1-4A Boxed Set, 3/e ISBN: 0321751043 Art of Computer Programming, Volume 1, Fascicle 1, The: MMIX -- A RISC Computer for the New Millennium This multivolume work on the analysis of algorithms has long been recognized as the definitive description of classical computer science. The three complete volumes published to date already comprise a unique and invaluable resource in programming theory and practice. Countless readers have spoken about the profound personal influence of Knuth's writings. Scientists have marveled at the beauty and elegance of his analysis, while practicing programmers have successfully applied his "cookbook" solutions to their day-to-day problems. All have admired Knuth for the breadth, clarity, accuracy, and good humor found in his books. To begin the fourth and later volumes of the set, and to update parts of the existing three, Knuth has created a series of small books called fascicles, which will be published t regular intervals. Each fascicle will encompass a section or more of wholly new or evised material. Ultimately, the content of these fascicles will be rolled up into the comprehensive, final versions of each volume, and the enormous undertaking that began in 1962 will be complete. Volume 1, Fascicle 1 This first fascicle updates The Art of Computer Programming, Volume 1, Third Edition: Fundamental Algorithms, and ultimately will become part of the fourth edition of that book. Specifically, it provides a programmer's introduction to the long-awaited MMIX, a RISC-based computer that replaces the original MIX, and describes the MMIX assembly language. The fascicle also presents new material on subroutines, coroutines, and interpretive routines. Ebook (PDF version) produced by Mathematical Sciences Publishers (MSP),http://msp.org