The Art of the Cut

Editing Concepts Every Filmmaker Should Know

Author: Greg Keast

Publisher: CreateSpace

ISBN: 9781514272077

Category:

Page: 240

View: 7157

The Art of the Cut is a clear and concise introduction into many of the most important concepts in film editing. The book is written primarily for those who wish to learn the basic principles of editing but who may also be filmmakers or close to the filmmaking process. For this reason, some of the editing concepts are actually filmmaking concepts but are absolutely critical for both the editor and filmmaker to appreciate and understand. With the aid of photographs and graphics, the book neatly summarizes over 100 concepts related to the practice of editing and serves as an easy-to-understand and handy reference guide. If you want to master the art of editing and learn the key principles quickly, then this book is the perfect resource to have.

Die Kunst des Filmschnitts

Gespräche mit Walter Murch

Author: Michael Ondaatje,Gerhard Midding,Walter Murch

Publisher: N.A

ISBN: 9783423136907

Category: Motion pictures

Page: 332

View: 3195

Der Cutter als Philosoph. Im Gespräch mit Michael Ondaatje gibt der außerordentliche Künstler Walter Murch Einblick in seine Arbeit - und nebenbei amüsante Anekdoten aus Hollywood zum Besten. Ein wunderbares Dialog- und Bilderbuch!

Ein Lidschlag, ein Schnitt

die Kunst der Filmmontage

Author: Walter Murch

Publisher: N.A

ISBN: 9783895811098

Category:

Page: 147

View: 2675

Ein Lidschlag. Ein Schnitt. ist ein lebendiger, vielschichtiger und anregender Essay des gefeierten Film-Cutters Walter Murch über Filmschnitt und beginnt mit der grundlegenden Frage: Warum funktionieren Schnitte? Murch führt dem Leser anschaulich und unterhaltsam die ästhetischen und praktischen Probleme des Filmschnitts vor. Aus Erfahrung spricht er über Themen wie Kontinuität und Diskontinuität beim Schneiden; Traum und Wirklichkeit; Kriterien für einen guten Schnitt; den Lidschlag als emotionaler Schnitt; den digitalen Schnitt und vieles mehr. >Dies ist kein Lehrbuch über die Technik des Schneidens. Es beschäftigt sich mit den künstlerischen - und einigen technischen - Gründen, warum ich bestimmte Dinge tue und - basierend auf meiner Erfahrung - wie ich das meiste aus dem Prozeß des kreativen Schneidens heraushole.

Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbarkeit

Drei Studien zur Kunstsoziologie

Author: Walter Benjamin

Publisher: Suhrkamp Verlag

ISBN: 3518734059

Category: Philosophy

Page: 112

View: 1508

Walter Benjamin beschreibt in dem Aufsatz Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbarkeit die geschichtlichen, sozialen und ästhetischen Prozesse, die mit der technischen Reproduzierbarkeit des Kunstwerkes zusammenhängen. In die Reihe der kunstsoziologischen Arbeiten Benjamins gehören auch die beiden hier zum ersten Mal in Buchform veröffentlichten Texte: Kleine Geschichte der Photographie (1931) und Eduard Fuchs, der Sammler und der Historiker (1937). Sie erhärten Benjamins Einsichten am Einzelfall.

Die versiegelte Zeit

Gedanken zur Kunst, zur Ästhetik und Poetik des Films

Author: Andrej A. Tarkovskij

Publisher: N.A

ISBN: 9783895812002

Category:

Page: 375

View: 5288

The Art of the Documentary

Fifteen Conversations with Leading Directors, Cinematographers, Editors, and Producers

Author: Megan Cunningham

Publisher: New Riders

ISBN: 0133764982

Category: Performing Arts

Page: 408

View: 4220

Documentary filmmaking is a powerful and vital element to our society, and those who are responsible for bringing real stories and issues to a creative medium often have an uncanny ability to make a deep connection to us with their art. Legendary directors and cinematographers such as the Maysles brothers, D.A. Pennabaker & Chris Hegedus, Errol Morris, or Ken Burns have vividly made their marks in recent decades and continue to inspire those who enter the field. Inexpensive video camera equipment and video editing software have helped fuel a new wave of truth-tellers, bringing the tools of the craft within reach of amateurs and students, as well as independent journalists and filmmakers on a budget. In The Art of the Documentary, the directors, editors, cinematographers, and producers behind today's most thought-provoking nonfiction films reveal the thought processes, methods, and collaborations that have guided their efforts- from project conception to developing, producing, shooting, editing, and releasing some of the finest documentary films of recent decades. This richly illustrated volume, which will appeal to professional and aspiring filmmakers, as well as documentary enthusiasts, features conversations with directors, cinematographers, editors, and producers, including Ken Burns (The Civil War, Jazz, Baseball), director/cinematographer D A Pennebaker (Dont Look Back, The War Room), director/cinematographer Albert Maysles (Gimme Shelter, Grey Gardens), director Errol Morris (The Fog of War, The Thin Blue Line), director Chris Hegedus (Startup.com, Down from the Mountain), editor Larry Silk (Pumping Iron, Wild Man Blues), cinematographer Buddy Squires (The Civil War, Ram Dass, Fierce Grace), director/producer Lauren Lazin (Tupac: Resurrection, Journey of Dr. Dre), editor/director Paula Heredia (The Vagina Monologues, In Memoriam: New York City, 9/11/01), director/cinematographer Kirsten Johnson (Fahrenheit 9/11, Innocent Until Proven Guilty), editor Geof Bartz (Lenny Bruce: Swear to Tell the Truth, He's Having a Baby), Sheila Nevins, President of HBO Documentaries and HBO Family, Alison Bourke, executive producer for IFC, Cara Mertes, executive producer at PBS for the POV series, Frazer Pennebaker, producer. And with contributions by: Carol Dysinger, film editor and professor, NYU Film School, and Haskell Wexler, cinematographer. A Note About the Second Edition: In this edition of the book, we have included the original full interviews of the producers that did not appear in the first edition. Those producers include Sheila Nevins, Lauren Lazin, Alison Palmer Bourke, Cara Mertes, and Frazer Pennebaker. The interviews of the directors, cinematographers and editors have been left in tact and are included as they appeared in the first edition. The filmographies of each interviewee have been updated to include recent works.

Cut by Cut

Editing Your Film Or Video

Author: Gael Chandler

Publisher: N.A

ISBN: 9781615930906

Category: Performing Arts

Page: 477

View: 1048

This second edition of Cut by Cut: Editing Your Film or Video covers the current landscape of postproduction process, taking the reader step by step through the editor's journey from receiving dailies to delivering on film, tape, file, or disk for YouTube, cinema, Blu-ray, or TV. The book guides the filmmaker through the operation of digital editing systems, sound and music editing and the mix, and tape, tapeless, and film workflows. The middle section lasers in on how to edit the footage: Make cuts, video effects, overlaps, and cheat shots as well as how to approach different genres such as comedy, documentary, drama, and music videos. The final section takes on music and sound editing and the mix, and wraps up by describing finishing processes including online, negative cutting, and DI processes.

Die 4-Stunden-Woche

Mehr Zeit, mehr Geld, mehr Leben

Author: Timothy Ferriss

Publisher: Ullstein eBooks

ISBN: 3843704457

Category: Business & Economics

Page: 352

View: 8748

Warum arbeiten wir uns eigentlich zu Tode? Haben wir nichts Besseres zu tun? Und ob! - sagt Timothy Ferriss. Der junge Unternehmer war lange Workaholic mit 80-Stunden-Woche. Doch dann erfand er MBA- Management by Absence- und ist seitdem freier, reicher, glücklicher. Mit viel Humor, provokanten Denkanstößen und erprobten Tipps erklärt Ferriss, wie sich die 4-Stunden-Woche bei vollem Lohnausgleich verwirklichen lässt. Der Wegweiser für eine Flucht aus dem Hamsterrad und ein Manifest für eine neue Gewichtung zwischen Leben und Arbeiten.

Die Kunst der Filmregie

Author: David Mamet

Publisher: N.A

ISBN: 9783895810329

Category: Filmregie

Page: 109

View: 3770

Bullshit nights

die Geschichte mit meinem Vater

Author: Nick Flynn

Publisher: N.A

ISBN: 9783936384413

Category:

Page: 337

View: 2838

Jonathan Flynn ist einer der vielen tausend äunsichtbarenä Obdachlosen der Grossstadt Boston. Doch er selbst sieht sich als Schriftsteller, will einen Gesellschaftsroman schreiben, der die Geschichte der USA verändern soll. Beginnen kann er sein Lebenswerk erst im Knast - auf Alkohol-Entzug. Sein Sohn Nick weiss davon nur aus Briefen. Er hat den Vater nicht gesehen, seit der sich in den 60ern aus dem Staub gemacht hat. Nun trifft er ihn wieder - als Gast des Obdachlosenheims, das Nick sich als Arbeitsplatz gewählt hat.

Final Cut Pro 4 and the Art of Filmmaking

Author: Jason Cranford Teague,David Teague

Publisher: Sybex

ISBN: N.A

Category: Computers

Page: 409

View: 3983

The Ultimate Resource for the World's Best Digital Video Editor This full-color, hands-on guide introduces you to the powerful new features of Final Cut Pro 4, while leading you through all aspects of editing digital video. First you'll learn how to set up your workstation and master fundamental concepts. Then you'll learn pro-tested techniques for every stage of the process--everything from shooting tips to logging your footage, from adding transitions and special effects to delivering your masterpiece in multiple formats. Along the way, professional video editors emphasize the tricks and shortcuts they use to get polished results. Striking illustrations and screen shots throughout, plus sample video project files on the DVD make it simple for you to visualize and grasp the concepts. Whether you're an emerging filmmaker or a seasoned vet, Final Cut Pro 4 and the Art of Filmmaking empowers you to complete the tasks that film editors face daily, such as: Mastering the new features, including unlimited real-time effects, auto rendering, motion blur, and time remapping Customizing the interface and keyboard shortcuts to best fit your work flow Editing clips in the Timeline quickly Creating complex overlays and transitions with contextual menus Expertly adding effects, applying filters, and working with text Creating titles with video generators and advanced Boris FX title generators Working with the audio tools to make your film sound as good as it looks Preparing your finished product for the Web, CDs, and DVDs Editing for 24fps Featured on the DVD: All the clips you need to follow the lessons in the book, including a complete, fully edited short video documentary, and source material, so you can quickly get started working with real footage. Plus a bonus chapter on editing for 24fps. Note: CD-ROM/DVD and other supplementary materials are not included as part of eBook file.

Producing and Directing the Short Film and Video

Author: David K. Irving,Peter W. Rea

Publisher: CRC Press

ISBN: 1136048340

Category: Performing Arts

Page: 456

View: 4307

Producing and Directing the Short Film and Video is the definitive book on the subject for beginning filmmakers and students. The book clearly illustrates all of the steps involved in preproduction, production, postproduction, and distribution. Its unique two-fold approach looks at filmmaking from the perspectives of both producer and director, and explains how their separate energies must combine to create a successful short film or video, from script to final product. This guide offers extensive examples from award-winning shorts and includes insightful quotes from the filmmakers themselves describing the problems they encountered and how they solved them. The companion website contains useful forms and information on grants and financing sources, distributors, film and video festivals, film schools, internet sources for short works, and professional associations.

Operation Shitstorm

Berufsgeheimnisse eines professionellen Medien-Manipulators

Author: Ryan Holiday

Publisher: Plassen Verlag

ISBN: 3864701465

Category: Computers

Page: 320

View: 6421

Nebenkriegsschauplatz wird auf einmal in den Medien gehypt und ein aussichtsreicher Kandidat zerstört. Irgendein Produkt oder eine Person wird auf einmal aus der Anonymität zur viralen Sensation katapultiert. Was Sie nicht wissen: Es gibt jemanden, der für all das verantwortlich ist. Im Regelfall jemand wie ich. Wer bin ich? Ich bin ein Medien-Manipulator. In einer Welt, in der Blogs die Nachrichten beherrschen und auch verfälschen, ist es mein Job, die Blogs zu kontrollieren - so gut, wie das einem Menschen überhaupt möglich ist. Warum teile ich diese Geheimnisse? Ich habe eine Welt satt, in der Blogs indirekte Bestechungsgelder annehmen, in der die Werber beim Schreiben der Nachrichten helfen, Journalisten Lügen verbreiten und keiner am Ende dafür verantwortlich gemacht wird. Ich ziehe den Vorhang über all diesen Vorgängen weg, weil ich nicht möchte, dass die Öffentlichkeit weiterhin für dumm verkauft wird. Ich werde Ihnen genau erklären, wie die Medien heute WIRKLICH funktionieren. Was Sie dann mit diesem Wissen anfangen, das überlasse ich ganz Ihnen

Bonjour Cinéma und andere Schriften zum Kino

Author: Jean Epstein

Publisher: Austrian Film Museum

ISBN: 9783901644252

Category: Performing Arts

Page: 158

View: 2801

Jean Epstein, the great unknown amongst the pioneers of independent filmmaking, was also an essential figure in the invention of modern cinema - both as a theorist and as an artist. For the first time, a selection of Epstein's writings on film are published in German in this volume. Nicole Brenez' essay on Epstein contextualizes his achievements.